You are here

Oslobađanje od poreza po odbitku uz nove potvrde o rezidentnosti

05. 02. 2017.

Izvor: revijadenar.si
Ukoliko ste domaća firma ili organizacija koja se oglašava na Internetu i koristi usluge Gugla, Fejsbuka ili neke druge inostrane platforme za oglašavanje, obavezni ste da plaćate porez po odbitku.

Prema čl. 40. Zakona o porezu na dobit pravnih lica, porez na dobit po odbitku po stopi od 20% se obračunava i plaća na prihode koje nerezidentno pravno lice (Fejsbuk ili Gugl na primer), ostvari od rezidentnog pravnog lica (privrednog društva, preduzetnika ili udruženja iz Srbije).

Oslobađanje od plaćanja ovog poreza je moguće, ukoliko se Poreskoj upravi Republike Srbije dostavi potvrda o rezidentnosti stranog pravnog lica kome se plaćaju usluge oglašavanja. O tome smo pisali prošle godine u martu, kada je počela primena novog Zakona.

Pošto potvrde o rezidentnosti za prošlu godinu više ne važe, potrebno je da pribavite nove potvrde za 2017. za usluge obavljene u tekućoj godini.

Naša preporuka je da se za dobijanje ovih potvrda direktno obratite Guglu i Fejsbuku, i da za oslobađanje od poreza koristite potvrde koje ste direktno od njih pribavili. Da bi Poreska uprava uvažila ove potvrde i odobrila oslobađanje od poreza, neophodan je i prevod overen od sudskog tumača za svaku od potvrda.

Fejsbuk i Gugl imaju predstavništva u Irskoj i na ovaj zahtev odgovaraju najčešće u roku od dva dana slanjem opštih potvrda. RNIDS je prošle godine pribavio ove potvrde slanjem zahteva kroz korisničku podršku u okviru platformi za oglašavanje, što zahteva da imate otvorene i aktivne naloge na Google AdWords-u i Facebook Ads Manager-u. Moguće je da postoji i drugi način dobijanja potvrda, ali nama je prošle godine ovako pošlo za rukom.

Kako da kontaktirate Gugl?

Korisnička podrška Google AdWords platforme za oglašavanje je veoma responzivna. Odgovaraju na srpskom jeziku u veoma kratkom roku telefonskim i pisanim putem. Sve što vam za to treba jeste aktivan AdWords nalog, u okviru kog možete da ih kontaktirate direktno kroz sekciju za pomoć koja se nalazi u padajućem meniju u gornjem desnom uglu naloga.

Kako da kontaktirate Fejsbuk?

Tim za podršku Fejsbukove Ads Manager platforme će vam odgovoriti ako ih  direktno kontaktirate preko zvaničnog obrasca. Naš savet je da na ponuđenoj listi izaberete da vam je pitanje u vezi sa: „Billing and Payments“ i od ponuđenih opcija izaberete: „None of the above“.

Tek tada će se pojaviti mogućnost da ostavite svoju e-adresu i u prazno polje: „Please let us know how we can assist“, napišete molbu za dobijanje potvrde i pošaljete ga klikom na dugme: „Email support“. Nakon ovoga dobićete obaveštenje da je informacija primljena, i da odgovor očekujete u svom Support Inbox-u.

Fejsbuk i Gugl su u ovom kontekstu, najčešći pružaoci usluga iz inostranstva za koje se traži potvrda o rezidentnosti, ali ova obaveza važi i za sve ostale dobavljače iz zemalja sa kojima Srbija ima potpisan Sporazum o izbegavanju dvostrukog oporezivanja, a koji pružaju usluge na teritoriji Srbije.

Svi oni bi trebalo da dostave Potvrdu o rezidentnosti, bilo popunjavanjem dvojezičnog obrasca „POR 2“ (obrazac Poreske uprave dostupan za preuzimanje u nastavku teksta), ili dostavljanjem potvrde na obrascu nadležnog organa odgovarajuće države rezidentnosti. Podsećamo da je u drugom slučaju, obavezan prevod overen od sudskog tumača bez obzira na to koji je jezik u pitanju.

POGLEDAJTE: 

KORISNI LINKOVI:

Imate pitanje ili znate drugi način kako doći do novih potvrda? Pišite nam na Fejsbuku ili Tviteru

Napomena: tekst je ažuriran novim potvrdama 29. marta 2017.


Ako vam je ovaj tekst bio koristan, prijavite se na RNIDS-ovu listu za informisanje, na koju povremeno šaljemo informacije o najnovijim događajima i aktuelnostima.