You are here

Предузетници Лесковца уче о основама интернет постојања

09. 10. 2017.

Велики Интернет за мале фирме – поднаслов је бесплатне едукације коју је Фондација "Регистар националног интернет домена" (РНИДС) у сарадњи са Општим удружењем предузетника града Лесковца, организовала 6. октобра 2017. у Лесковцу. Овај догађај један је у низу едукација које Фондација РНИДС организује широм Србије у сарадњи са локалним партнерима.

Око 25 предузетника из Лесковца и околине имало је прилике да чује четири предавања о основама пословног присуства на Интернету и чује бројне примере и савете из праксе.

Предузетници су „чудни људи“

„Предузетници су они људи који бирају да неколико година живе живот који многи не желе, да би остатак живота живели како мало ко може“. Овим је Иван Минић, оснивач форума Burek.com, суоснивач сервиса MojaPijaca.rs и заменик председника Конференције суоснивача РНИДС-а, започео своје предавање. Горе наведена реченица се врло често може чути када се прича о предузетницима али је у наставку своје приче Минић подсетио да је реалност ипак нешто другачија.

Свакодневни темпо живота и природа пословања су такви да предузетници скоро увек раде а како он каже, за то су способни само вредни, посвећени и мотивисани „чудни људи“ – што предузетници најчешће и јесу. Наводећи око 20 успешних прича малих бизниса широм Србије са којима је имао прилике да ради, Минић је поделио мноштво практичних савета који присутнима могу да помогну у развоју пословања. 

То да се најбоље учи на примерима из праксе, у свом предавању показао је и Предраг Милићевић, руководилац Сектора маркетинга и комуникација у РНИДС-у. „Они који мисле да је то што имају на друштвеним мрежама њихово – дубоко се варају. Свако ко поверује да је нешто на адреси facebook.com његово, нек провери ко је власник тог домена. Јер власник домена је и власник оног што је на њему. Свака друштвена мрежа има свог власника, који у сваком тренутку може да промени услове коришћења и да, због тога, поносни „власник“ фан странице остане без ичега на Интернету“, рекао је Милићевић и подсетио на пример једног писца и уметника из Америке, који је остао без свега на чему је радио 14 година, када му је Гугл без икакве најаве избрисао блог и лични налог

Од сајта до лајка: пут потенцијалног купца

Претходно описани случај вам се не може десити уколико на свом интернет домену имате свој пословни веб сајт. На то је у свом предавању подсетио и Милоје Секулић, оснивач и власник агенције "Homepage" и члан УО РНИДС када је у свом предавању рекао: „ На улици и у кафићима се дружимо – па тако и на друштвеним мрежама. У канцеларијама радимо а у радњама купујемо – па тако и на нашим веб сајтовима. Људи на друштвеним мрежама јесу, а на сајтове долазе“. Управо ово треба имати у виду приликом постављања основа сопственог интернет пословања, што Секулић сматра посебно важним док истиче: „У свом бизнису треба пре свега да бринете о људима и њиховим потребама, а затим о технологији“.

Међутим, управо је брига о људима најтежи део када су промоција бизниса и оглашавање на Интернету у питању. „Веома је тешко привући пажњу ваших потенцијалних купаца у мору информација којима су људи свакодневно изложени. Посебно ако имамо у виду да је просечно трајање људске пажње целих осам секунди, што је краће и од пажње златне рибице. Током једне секунде на Интернету, обави се више 40.000 Гугл претрага и чак 15% њих је потпуно ново“, истакла је у свом предавању Јелена Ожеговић, сарадница за маркетинг и комуникације у РНИДС-у.

Она је објаснила да постоји пут одлучивања који купци пролазе од момента када схвате да им одређени производ или услуга треба, па до саме онлајн или офлајн куповине.У сваком од ових фаза одлучивања купца, са њим је могуће комуницирати на различите начине, зависно од тога шта жели да се постигне у промоцији и оглашавању. Зато је постављање циљева и планирање можда и најважнији део свих промотивних активности једног бизниса, подсетила је Ожеговић.

У оквиру серије предавања о основама пословања на Интернету, РНИДС је током 2017. организовао и едукацију у Бору а 24. октобра ће и предузетници из Врњачке Бање и околине, имати прилике да их чују уживо и унапреде своја знања из ове области.

Корисни линкови и снимци предавања