You are here

Konferencija DIDS 16. marta pod sloganom “Novi prioriteti”

17. 02. 2022.

Fondacija „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS) produžava tradiciju organizacije jedne od najuticajnijih lokalnih konferencija posvećenih internetu – DIDS (Dan internet domena Srbije), a shodno uslovima koje nameće pandemija. Ovogodišnji DIDS zakazan je za 16. mart, sa početkom u 10 časova. Praćenje konferencije je besplatno, a za pristup sadržaju potrebno je da se registrujete na dids.rs.

DIDS 2022

Pandemija je dala zamah i ubrzanje trendovima koje su dotle postupno uticali na oblikovanje digitalnog poslovanja, i nametnula visok tempo za teške i značajne transformacije. Tokom poslednje dve godine pod reflektore su došla brojna pitanja koja su do sad vrebala iz prikrajka – od oslonjenosti poslovanja na usluge digitalnih giganata do privatnosti i zaštite podataka korisnika.

Zato DIDS kroz predavanja i diskusije pažljivo odabranih domaćih i inostranih stručnjaka razmatra koje su to sfere poslovanja dobile nove dimenzije, forme i oblike, kako i koliko se transformisalo ono što znamo kao upotrebu interneta u poslovanju. Ukratko, DIDS ispituje koji su se to Novi prioriteti, kako ovogodišnji slogan konferencije glasi, pojavili u domenu internet poslovanja, ali i kakve se promene već vide na horizontu, promene koje će ubrzo doneti opet nove prioritete.

Konferencija će okupiti stručnjake iz međunarodnih i domaćih kompanija među kojima su Google, Smashing magazine, Bayer, Onet, Httpool, Bangor University, Direct Media i dr, koji će podeliti svoje ekspertize, uvide i zaključke. Mnogi od njih će se po prvi put pojaviti pred našom publikom.

Predmet uvodne panel diskusije biće najznačajnije teme digitalne ekonomije iz 2021. godine, teme koje će izvesno i u predstojećim godinama uticati na pravac razvoja digitalne industrije. Pred učesnicima panela biće zadatak da razmotre kako da se digitalna industrija izbori sa izazovom pružanja relevantnog i personalizovanog korisničkog iskustva u kontekstu interneta koji se polako oprašta od kolačića (cookies), čiji korisnici postaju svesni važnosti svojih privatnih podataka, dok nova tehnološka rešenja potiskuju stara, a nude svoja preimućstva baš u zamenu za te podatke. Panel razmatra kako se medijske agencije, oglašivači, izdavači i biznisi suočavaju sa novim okolnostima u kojima se obrela i globalna i lokalna digitalna scena.

Pitanje bezbednosti poslovanja na internetu je pitanje na koje retko dobijamo odgovore, pri čemu se bezbednost najčešće pominje u vidu medijskih izveštaja o bezbednosnim incidentima koji se događaju i gigantima, kao i malim preduzećima. Zato je posebna tematska celina ovogodišnjeg DIDS-a posvećena upravo bezbednosti poslovanja u digitalnom okruženju o kom će se govoriti kroz predstavljanje istraživanja o digitalnoj pismenosti i bezbednosti, kao i panel diskusiju koja objašnjava koliko su kod nas internet korisnici i biznisi upoznati sa bezbednosnim rizicima, gde se informišu, kako se štite itd.

Tema o kojoj nemamo često prilike da slušamo - etika, koja u svetu dobija sve više prostora, biće takođe razmatrana na DIDS-u. O etici će se govoriti sa tri vrlo povezana, iako različita stanovišta, iz prizmi tri velike oblasti poslovanja – marketinga, veštačke inteligencije i programiranja. Publika će imati prilike da sazna više o pojmu „etičkog koda“, ali i da se upozna sa time kakav je pogled regulative na razvoj veštačke inteligencije, i zašto je zakonodavcima posebno važno regulisanje prepoznavanja emocija od strane algoritama.

Kompletan program i sve dodatne informacije o konferenciji biće dostupni na dids.rs.